دوره 1، شماره 1 - ( 1-1389 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 41-43 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bouzari N, Ricotti C, Kerdel F. Toxic epidermal necrolysis of scalp: A case report. jdc. 2010; 1 (1) :41-43
URL: http://jdc.tums.ac.ir/article-1-72-fa.html
بوذری نوید، ریکوتی کارلوس، کردل فرانسیسکو. نکرولیز اپیدرمال سمی پوست سر: معرفی یک بیمار. پوست و زیبایی. 1389; 1 (1) :41-43

URL: http://jdc.tums.ac.ir/article-1-72-fa.html


چکیده:   (6148 مشاهده)

نکرولیز اپیدرمال سمی TEN) Toxic Epidermal Necrolysis) بیماری وخیم پوست و مخاط ناشی از مصرف دارو است. در این بیماری پوست سر به‌ندرت درگیر می‌شود. از روند TEN در بیمارانی که تحت درمان با رادیاسیون و داروهای ضد تشنج قرار گرفته‌اند گزارش‌هایی وجود دارد.در این مقاله بیماری معرفی می‌شود که به‌دنبال رادیاسیون و مصرف داروهای ضد تشنج به TEN همراه با درگیری پوست سر مبتلا شد. یکی از ویژگی‌های غیرمعمول در این موارد، TEN شروع ضایعات پوستی از محل تابش اشعه است. گزارش فرضیه‌های مختلف در توجیه این مشاهده مورد بحث قرار می‌گیرد.

متن کامل [PDF 147 kb]   (1195 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۸۸/۷/۲۵ | پذیرش: ۱۳۸۸/۸/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۲/۴/۲۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه پوست و زیبایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2017 All Rights Reserved | Journal of Dermatology and Cosmetic

Designed & Developed by : Yektaweb